БІЗНЕС-ОМБУДСМЕН РОМАН ВАЩУК ЗУСТРІВСЯ З ПРЕДСТАВНИКАМИ БІЗНЕСУ ОДЕЩИНИ

Сьогодні в Одеській обласній державній адміністрації відбулась робоча зустрічі голови ОДА Сергія Гриневецького з бізнес-омбудсменом Романом Ващуком та представниками бізнесу Одеської області. Сторони обговорили поточні виклики ділового та інвестиційного клімату в країні, роботу облдержадміністрації, налагодження ефективного діалогу між бізнесом та державними органами.

«Вітаємо Романа Ващука з призначенням новим бізнес-омбудсменом. Ми очікуємо на продовження ефективного співробітництва з Радою бізнес-омбудсмена та сподіваємося, що наші спільні зусилля призведуть до покращення бізнес-клімату в Одеській області» – зазначив на початку зустрічі голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький. 

Роман Ващук розповів про тенденції скарг бізнесу та можливості Ради бізнес-омбудсмена, як органу досудового вирішення спорів, у захисті прав підприємців від недобросовісної поведінки держорганів.

«Офіс бізнес-омбудсмена України був утворений в грудні 2014 року у відповідності з Меморандумом про взаєморозуміння щодо підтримки української антикорупційної ініціативи, укладеним між урядом України, Українським союзом промисловців і підприємців, ЄБРР, Організацією економічного співробітництва і розвитку, Американською торгівельною палатою, Європейською Бізнес-Асоціацією, Федерацією роботодавців України та Торгово-промисловою палатою України» – сказав Роман Ващук.

За його інформацією За  6,5 років роботи Рада бізнес-омбудсмена розглянула 635 звернень від підприємців Одещини та допомогла їм повернути 544 млн грн.

«Це вказує на те, що механізм бізнес-омбудсмена дієвий. У штаті Ради бізнес-омбудсмена 32 співробітника плюс я. З них 20 – висококваліфіковані правники, які працюють в інтересах бізнесу і держави. Ми маємо тристоронню структуру управління та нагляду у нашій установі: це Європейський банк реконструкції, це Кабмін в особі Міністерства економіки і п’ять українських бізнес-асоціацій. Наша команда Ради бізнес-омбудсмена щодня розглядає і розв’язує скарги бізнесу — від найменшого до найбільшого — і на підставі цього досвіду ми готові до системної співпраці з Прем’єр-міністром, як консультативно-дорадчий орган» – додав бізнес-омбудсмен.

За інформацією Романа Ващука торік до бізнес-омбудсмена надійшло 2182 скарги, тоді як в 2020-му їх було 1737-м. Це збільшення на 26%. Традиційно найбільший блок питань – податкові, вони займають 62%. По правоохоронним органам надійшло 14% скарг, на дії державних регуляторів – 6%, місцевого самоврядування – 4%, митниці – 3%.

«Збільшення скарг, можливо, частково віддзеркалює те, наскільки гравці ринку знають нас і готові звертатися до нас. Найбільше скарг подавали підприємства гуртової торгівлі – 23%, ще 17% скарг надійшло від підприємств сільського господарства і гірничодобувна промисловість, 11% – виробничі компанії, ФОПи – 9%, будівництво і нерухомість – 9%. Серед наших скаржників малі підприємства – 74%, а великі – 26%» – повідомив бізнес-омбудсмен Роман Ващук.

Окрема увага – на посиленні захисту малого і середнього підприємництва, що найбільш уразливе до зростання цін, посилення податкового навантаження, зміни «правил гри» на ринку.

«Якщо йдеться про нашу діяльність тут, то я б хотів, щоб та кількість скарг перетворилася в якість узагальнених рекомендацій. Ми вже їх маємо, але могли б краще представляти людям. Щодо бізнес-клімату чого б я хотів? Щоб українці і одесити безпосередньо набралися впевненості в своїй країні, у цій правовій державі. Правова впевненість є фундаментом усього. Бо мене постійно вражає різниця між статистичною Україною і Україною, яку ви бачите, якщо поглянете у вікно» – зазначив Роман Ващук.

Перейти до вмісту