Як комунікувати між абонентами та викликати екстрені служби у разі відсутності мобільного зв’язку
Міністерство охорони здоров’я на основі матеріалів Державної служби з надзвичайних ситуацій інформує, що за відсутності мобільних мереж, задля здійснення екстрених викликів та зв’язку між абонентами є декілька альтернативних варіантів:
Основною альтернативою мобільному зв’язку є засоби стаціонарного дротового зв’язку (стаціонарні телефони). Для виклику швидкої допомоги слід набирати номер 103.
Якщо немає доступу до стаціонарного телефону, але є доступ до інтернету, то можна підтримувати зв’язок за допомогою месенджерів Viber, WhatsApp, Telegram тощо.
У разі необхідності з медиками можна зв’язатися за допомогою чатботу на сайті Міністерства охорони здоров’я
Використання мобільних телефонів як засобів радіозв’язку за прикладом рації. Для цього на смартфон необхідно встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie.
Варто врахувати, що в цьому випадку ваше спілкування не буде приватним. Але це може бути і перевагою: можливість бути на зв’язку одночасно з усіма учасниками діалогу. Частота обирається абонентами довільно.
За відсутності зв’язку та доступу до інтернету рекомендовано за можливості переміститися до будівель, які обладнано телефонним та/або радіозв’язком. Наприклад, до адміністративних будівель: органів місцевого самоврядування, відділень пошти, пожежно-рятувальних частин, відділів поліції тощо.
На випадок, якщо в кризовій ситуації ні у вас, ні у ваших близьких не буде жодних технічних засобів зв’язку, потрібно попередньо домовитися про місце та час зустрічі.
Якщо ви плануєте евакуацію в якесь конкретне місце — визначте точку та час збору й домовтеся про час, скільки будете чекати.
Маленьким дітям варто покласти в кишеню або вшити в одяг записку із повним ім’ям дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони. Дітей шкільного віку варто попередити, як діяти в разі, якщо не буде зв’язку.