Освіта – не можливість, а право кожного з нас
Кожна дитина має право відвідувати школу, взаємодіяти з однолітками, бути інтегрованою в суспільне життя. Щоб робити навчання доступним, Міністерство освіти і науки України у межах Нацстратегії безбар’єрності реалізує проєкт «Шкільна освіта для усіх». Він передбачає запровадження освітньої моделі, що забезпечує підтримку в навчанні всіх дітей, які цього потребують. Це і діти з інвалідністю, діти, які тимчасово перебувають на лікуванні, діти з порушеннями розвитку, діти, які мають труднощі у навчанні. Уже запрацювали нові підходи до визначення особливих освітніх потреб, що сприятиме ширшому доступу до інклюзивного навчання. В інклюзивно-ресурсних центрах впроваджено європейські стандарти безбар’єрності. Вперше за 5 років існування ІРЦ в Україні звертатися до них можуть батьки дітей від народження і молодь від 18 років, якщо у них виникають особливі освітні потреби (до цього ІРЦ опікувалися лише дітьми з 2 до 18 років). Створено «Школу Супергероїв» – державну установу, яка на інноваційних засадах навчатиме дітей, що довгий час перебувають у лікарнях. Це дозволить малечі не відставати у навчанні, бути активною, тримати зв’язок з однолітками. У МОН триває робота над проєктом Нацстратегії розвитку інклюзивної освіти на 2021–2031 роки. Наразі робоча група працює над переліком проблем в інклюзивній освіті, в тому числі: визначаються стратегічні кроки в державній політиці, які необхідно здійснити усім органам влади до 2031 року зміни, які необхідно забезпечити в суспільстві та його світогляді шляхи розвитку інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти, аби воно стало максимально зручним та комфортним для кожного. Прийняття Стратегії та подальша розробка й ухвалення Плану заходів до неї дозволить окреслити чіткі кроки держави щодо забезпечення якісною освітою кожного здобувача.