РЕАЛІЗАЦІЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ ОБГОВОРИЛИ НА АПАРАТНІЙ НАРАДІ ОДЕСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Голова Одеської облдержадміністрації Сергій Гриневецький провів чергову апаратну робочу нараду ОДА, в ході якої було розглянуто та обговорено основні напрямки діяльності Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ).

«Антимонопольний комітет України діє у складі Центрального апарату та Міжобласних територіальних відділень, що є окремими юридичними особами та здійснюють повноваження у межах відповідних регіонів. Наразі функціонують 6 міжобласних територіальних відділень. На території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей свої повноваження виконує Південне міжобласне територіальне відділення АМКУ. Відповідно до чинного законодавства основними напрямками здійснення практичної діяльності АМКУ є розглядання правопорушень у таких сферах, як зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку; антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання (зокрема, картельна змова); антиконкурентні дії органів влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю; недобросовісна конкуренція. Підставами початку розгляду конкретної справи є: заява фізичної або юридичної особи (громадянин, суб’єкт господарювання, об’єднання, установа, організація); подання органу державної влади, місцевого самоврядування або адміністративно-господарського управління та контролю; власна ініціатива органів АМКУ на підставі відповідної інформації публічного характеру», – сказав заступник голови Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Віктор Масін.

У своїй доповіді Віктор Масін надав детальну характеристику діяльності за кожним із зазначених напрямків, з визначенням специфіки кожного з них.

«Зловживання монопольним (домінуючим) становищем пов’язано із недопущенням, усуненням чи обмеженням конкуренції або ущемленням інтересів інших суб’єктів господарювання чи споживачів, що завдає значної шкоди конкуренції, суб’єктам господарювання, споживачам та економічним інтересам держави в цілому. До зазначеної категорії дій належать: встановлення неконкурентних цін, створення негативних умов (обмежень) для виробництва, придбання та реалізації товару. В Одеському регіоні одним із пріоритетних напрямків для АМКУ є саме сфера господарської діяльності у 7-ми морських портах (Одеса, Чорноморськ, Южний, Б.-Дністровський, Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ). У соціальній сфері важливим є, зокрема, нагляд за дотриманням законності у наданні послуг енергопостачальними організаціями (газ, вода, тепло, електроенергія) – відзначив Віктор Масін.

Предметному розгляданню та протидії підлягають антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання, що призводять до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції у сферах виробництва та реалізації товарів, включаючи розподіл ринків та джерел постачання.

«Антиконкурентні дії органів державної влади, місцевого самоврядування та адміністративно-господарського управління та контролю здійснюються переважно шляхом прийняття актів, що мають обов’язковий характер для невизначеного або певного кола осіб та обумовлює створення нерівних умов діяльності конкурентів. Це призводить до вкрай негативних наслідків для економіки та порушує інтереси споживачів, з метою недопущення чого конкурентним законодавством встановлена заборона органам державної влади та місцевого самоврядування вчиняти зазначені протиправні дії. Наразі найбільшу увагу у цьому напрямку АМКУ приділяє ринкам ритуальних послуг та вивезення твердих побутових відходів» – сказав заступник голови Південного міжобласного територіального відділення АМКУ

Як зазначив у своєму виступі Віктор Масін недобросовісною конкуренцією вважаються будь-які дії, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності та спрямовані на отримання конкурентної переваги шляхом: неправомірного використання імені, комерційного найменування, торговельної марки (знака для товарів і послуг), рекламних матеріалів без дозволу суб’єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх; неправомірного використання товару іншого виробника, порівняльної реклами, дискредитації або схилення до бойкоту суб’єкта господарювання; підкупу працівника, посадової особи постачальника (покупця, замовника), поширення про товар інформації, що вводить в оману.

“До окремих напрямків діяльності АМКУ, переважно його Центрального апарату, належать також: здійснення контролю за концентрацією суб’єктів господарювання з метою недопущення монополізації ринку; контроль за державною допомогою суб’єктам господарювання з боку органів державної влади та місцевого самоврядування; адвокатування конкуренції з попередженням вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Комітет є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель, при цьому його спеціальний статус визначається незалежністю перед іншими органами державної влади та місцевого самоврядування, що забезпечується порядком призначення Голови АМКУ та голів територіальних відділень», – наголосив на завершення свого виступу заступник голови Південного міжобласного територіального відділення АМКУ Віктор Масін.

Перейти до вмісту