СТРАХУВАННЯ ВРОЖАЮ ТА ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ЗЕМЕЛЬ

❗02 листопада Алла СТОЯНОВА директор Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА провела з представниками територіальних громад нараду, на якій обговорили деталі агрохімічної паспортизації земель. Також приділили увагу питанням, які виникають у представників органів місцевого самоврядування під час укладання договорів оренди, методології розрахунку відсоткової ставки, нормативно-грошової оцінки, інвентаризації земель та ін.

🔴АГРОХІМІЧНА ПАСПОРТИЗАЦІЯ ЗЕМЕЛЬ

Елгуджа Куліджанов – директор Одеської філії ДУ «Інститут охорони грунтів України», довів до відома громад процедуру та мету проведення агрохімічної паспортизації. Станом на сьогодні повноцінна діагностика стану ґрунту проводиться за 24 показниками (родючість, якість, забруднення). Середня вартість такого сертифікату від 5, 5 тисяч гривень. Діагностика в приватників коштує вдвічі-втричі більше, та не за 24, а за 5 показників – NPK, гумус, рН. Проходження агрохімпаспортизації є ефективним агротехнічним заходом, що дозволяє отримати біля 100-150 грн/га економії або додаткового прибутку за рахунок ефективного використання добрив.

Ґрунт є загальнодержавною власністю, і є об’єктом систематичного моніторингу. Непроходження паспортизації робить землекористувача вразливим з юридичної точки зору, оскільки відсутність паспорту є по-рушенням ст. 35 Закону України «Про охорону земель». Це може бути приводом для дострокового розірвання договору оренди, та виникає ризик примусової заміни орендатора.

Детальну інформацію щодо розрахунків вартості проведення агрохімічної паспортизації земель можна отримати: за тел. 0487987257, 0978806775, бухгалтерія 0487000875, e-mail: odessa.cgp@gmail.com

🔴ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ЗЕМЕЛЬ

Особливу увагу учасники наради приділили питанню інвентаризації земель. Через те, що сьогодні заблоковано загальний доступ до відкритих даних державного земельного кадастру, у громадах виникають труднощі щодо розуміння загальної ситуації по всім земельним ділянкам, які розташовані на їх територіях. Рішенням проблеми, як зазначив Ігор Праведний фахівець Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА, є проведення інвентаризації земель з подальшою їх фіксацією на електронні платформи. А у випадку виявлення порушень земельного законодавства та притягнення до відповідальності юридичних та фізичних осіб за порушення земельного законодавства було запропоновано ввести при виконавчому комітеті сільської/селищної/міської ради посаду інспектора з охорони та використання земель

🔴ЗРОШЕННЯ: ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА

У зв’язку із несприятливими погодними умовами, аграрії Одещини все гостріше відчувають потребу у відновленні зрошення. Про що проінформували учасники наради. Нагадаємо, що сьогодні в Україні продовжує діяти фінансова підтримка товаровиробників на безповоротній основі у розмірі до 25 % вартості витрат, здійснених відповідно до проєктної документації, але не більш як:

– 13 250 грн на 1 га оброблюваних угідь для зрошення дощуванням без урахування вартості поливної техніки й обладнання для поливу;

– 25 300 грн на 1 га оброблюваних угідь для зрошення дощуванням з урахуванням вартості поливної техніки та насосного обладнання;

– 24 500 грн на 1 га оброблюваних угідь для краплинного зрошення з урахуванням вартості обладнання для краплинного зрошення та насосного обладнання вітчизняного виробництва.

Організаціям водокористувачів бюджетна дотація надаватиметься для відновлення, реконструкції, модернізації, капітального ремонту насосних станцій, які введені в експлуатацію після відповідних робіт (зокрема заміна та ремонт насосно-силового обладнання, здійснення заходів з енергоефективності). Дотація надаватиметься на безповоротній основі у розмірі до 50 % вартості витрат (без урахування податку на додану вартість), здійснених відповідно до проєктної документації.

Подача документів триває до 20 листопада 2023 року. Ті ж товаровиробники та організації водокористувачів, які не встигнуть підготувати відповідні документи до вказаного терміну, зможуть подати їх вже наступного року, адже термін дії програми продовжено.

🔴СТРАХУВАННЯ ВРОЖАЮ

Учасники наради доповіли щодо наслідків відсутності дощів вже тривалий час, що суттєво впливає на майбутній врожай. Алла Стоянова зазначила, що попри всі складнощі, сьогодні впроваджено урядові та неурядові програми, які спрямовані на підтримку аграрного сектору. Так, наразі діє грантова програма, яка дозволить надати агросектору близько 572 млн грн додаткового фінансування протягом сезону 2023 року, використовуючи страхування майбутнього врожаю як інструмент зниження кредитного ризику.

Близько 220 сільськогосподарських виробників зможуть отримати дофінансування із середньою сумою кредиту 2,6 млн грн на поповнення обігових коштів. Фермери зможуть мінімізувати ризики завдяки страхуванню врожаю.

Програма здійснюватиметься страховою компанією UNIVERSALNA, ПриватБанком за підтримки проєкту USAID “Реформування фінансового сектору” і дозволить використовувати страхування як додатковий інструмент зниження ризику втрати врожаю для агровиробників та кредитного ризику для банків.

💬“За час спільної праці, ми з громадами виробили дієвий механізм інформування та розв’язання актуальних питань. Незважаючи на те, що я залишаю посаду, ми продовжимо працювати”, – підкреслила Алла СТОЯНОВА.

💙💛ДІЄМО РАЗОМ ЗАРАДИ ПЕРЕМОГИ!

Перейти до вмісту